Het land Hongarije daar gaan we voor, vandaar de vlag van Hongarije

woensdag 24 november 2010

A kontroll!

A kontroll! = Op controle!

Vanmiddag was het zover, ik mocht op controle bij het ziekenhuis in Geldrop voor mijn kaken....
Ze gingen mijn kaken, tanden en hoofdgestel controleren op de foto en "live" in mijn mond.
Dit was met vlagen behoorlijk pijnlijk.

Even ter informatie: Ik kan niet eens zelf mijn tanden op elkaar zetten, heb zeurende pijn in mijn hele hoofd (en die is momenteel nogal groot, dus veel plaats voor pijn), heb geen gevoel in mijn ondergebit, kaken en ook niet in de huid op en rond mijn kin. (Dit komt terug is mij verzekerd)

Ze hebben de sluiting van mijn boven en ondergebit gecontroleerd,  de 2 breuken nader bestudeerd, de elastiekjes vernieuwd, de hechtingen aan de buitenkant van mijn mond verwijderd, de bevestigde plaat in mijn mond gecontroleerd, de hechtingen en wonden in mijn mond bekeken en mijn tanden gepoetst.
Een uur later mocht ik duizelig van de pijn de stoel verlaten en kreeg ik het advies nog minimaal een week (volgende ziekenhuis controle) absolute rust te houden om vooral de breuk te laten helen....

Dit viel mij enigzins tegen. Ergens weet je dat het gewoon 4 tot 6 weken duurt, maar stiekem hoop je dat ze zeggen; "Mijnheer Daams het gaat zo goed, u kunt weer aan de slag..." (wat ik me ook voor volgende week had voorgenomen, althans halve dagen, maar dit zit er dus niet in...)

Mij is verder gezegd dat ik me waarschijnlijk vanaf volgende week langzaam aan beter zal gaan voelen. Nou het werd tijd....
Verder dat als de genezing goed verloopt, de hechtingen aan de binnenkant van mijn mond (volgende week) verwijderd gaan worden. (AAAUUUUUWWW, ik voel het nu al!)
En als laatste heb ik weer een doos pijnstillers en elatiekjes (+ een ijzeren tandarts haak) meegekregen.
Dit laatste hebben ze, vermoed ik, gedaan voor Marjon. Dan kan zij de komende tijd, als ik lastig ben, even sadistisch mijn elastiekjes gaan vervangen met die ijzeren haak... (hahaha)

Kortom het wordt nog een weekje van volledige rust (en de sadistische neigingen van Marjon trotseren ;-)) ) en dan maar weer terug naar het ziekenhuis om te horen hoe het ervoor staat.
Ik houd jullie op de hoogte....

Tot de volgende update.

PS. even mijn dank uitspreken voor het ziekenhuis in Geldrop (St. Anna ziekenhuis). Ik vind dat ze tot op heden erg goed voor mij zorgen, overal rustig de tijd voornemen en alles goed uitleggen. Complimenten en ga zo vooral door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten