Het land Hongarije daar gaan we voor, vandaar de vlag van Hongarije

dinsdag 30 november 2010

A kontroll! deel 2

 

A Kontroll! deel 2  = Op controle! deel 2

 

Vandaag was het weer zover.
Ik mocht op controle in het ziekenhuis voor mijn mond/tanden/kaken.
Er was weinig veranderd aan mijn situatie.
Alleen dat ik met de dag meer pijn krijg aan mijn ondergebit en dat daarintegen de hechtingen er nu nagenoeg allemaal uit zijn, op 2 na. Die laatste 2 komen later nog een keer aanbod.
Deze laatste 2 konden er niet uit, omdat mijn tandvlees daar eg dik (opgezwollen) was.
Verder ben ik minder duizelig en hebben ze nogmaals herhaald dat de operatie technisch geslaagd is.

Ze vinden het wel vreemd dat mijn ondergebit zo pijnlijk is. Het voelt alsof ik continue, in mijn hele ondergebit, lijdt aan een volledige zenuwontsteking.
De arts wil het in de gaten houden, omdat hij het niet helemaal vertrouwt, daarom mag ik volgende week ipv over 2 weken weer terugkomen. ("het heeft tijd nodig.")

De pijn is zo heftig dat ik geregeld met tranen in mijn ogen zit en gewoon misselijk ben van de pijn.
Dat is echt vervelend!
Dit kon ook komen door de kou, die er nu is, zei de arts. De kou heeft een extra weerslag op het herstel en de pijn. (Had me dan in de zomer geopereerd...)

Maar om positief af te sluiten, als je me 2 weken terug zag, dan is het vandaag de dag vele malen beter met me. Zelfs in vergelijking met vorige week is het beter. Als de pijn (nagenoeg) weg is mag ik langzaam aan alles weer op gaan pakken. Eerst rustig met de hondjes een blokje om (zoals Marjon een voorbeeld gaf), dan een keer winkelen (in mijn eigen winkel) en dan langzaam verder opbouwen....
De pijn  moet (nagenoeg) weg zijn, zodat uitgeloten wordt dat er geen ontsteking aanwezig is en er geen koorts op gaat treden, maar dit is alleen bij een "worse-case-scenario: En we zouden positief afsluiten, want dat uitzicht heeft het nog steeds volgend de arts.
Dus we gaan telkens een (klein) stapje vooruit. En mochten we niet vergeten dat het een zware operatie was. En dan gaat het de goede kant op.....

Tot de volgende update!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten