Het land Hongarije daar gaan we voor, vandaar de vlag van Hongarije

donderdag 18 november 2010

Egy vastag, fájós fejjel

Egy vastag, fájós fejjel = een dik, pijnlijk hoofd.


Dat ik niet het kleinste hoofd op deze aardbol heb, was mij al geruime tijd duidelijk en hier had ik me ook al mee verzoend (haha), maar dat ik een nog dikker hoofd kon krijgen was ook uitgesloten voor mij.
Nou nee dus, mijn hoofd is 1 keer zo dik als normaal. (ja je leest het goed)


Na mijn kaakoperatie is mijn hoofd pijnlijk en opgezwollen. En mijn hoofd schijnt nog niet op zijn pijnlijkst en meest opgezwollen te zijn. De eerste week na de operatie kan hij verder zwellen en pijnlijker worden. Na een week wordt het waarschijnlijk minder en kan ik langzaam mijn normale hoofd proportie gaan terugverwachten. Ook de pijn zal dan langzaam minder worden...


Alle gekheid op een stokje, maar het ergste is de pijn, misselijkheid, gevoelloosheid en duizeligheid. En ja natuurlijk is zo'n opgezwollen hoofd niet fijn, maar dat komt wel weer goed (is mij verzekerd! door de arts en veel slechter kon het al niet... hahaha)


Mijn herstel zal ongeveer 6 weken gaan duren. Dit houdt het volgende in:
De eerste 2 weken volledige rust (plat liggen en dat is niet leuk, maar wel een must!), eind volgende week terug naar het ziekenhuis voor een check up, daar hoor ik meer over de status van mijn operatie. Bij mijn vertrek in het ziekenhuis heeft de arts al gezegd dat de operatie technisch is gelukt, nu nog herstellen...
De controle in het ziekenhuis zal ik af moeten wachten, om meer te kunnen vertellen over de revalidatie.


1 ding staat vast en dat is dat ik tot iets voor kerstmis alleen vloeibaar voedsel mag eten. Dit heeft voor- en nadelen. Het nadeel is dat ik er nu al (na 4 dagen) klaar mee ben. En het voordeel is dat mijn hoofd (en de rest van mijn lichaam) waarschijnlijk dunner terugkeert, dan voor de operatie...


Zo heeft ieder nadeel toch zijn voordeel...


Tot de volgende update!

2 opmerkingen:

  1. Hé Martijn,

    Klinkt allemaal niet zo prettig, succes!!

    Ik ben wel benieuwd welk woord van 'Egy vastag, fájós fejjel' hoofd betekend?? ... Egy??

    Groeten,

    Menno.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, nee joh, de komma staat voor hoofd, logisch toch?! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen