Het land Hongarije daar gaan we voor, vandaar de vlag van Hongarije

woensdag 4 mei 2011

2e keer bij de kids: We gaan wandelen

Vandaag is de 2e keer dat we naar onze 4 kanjers gaan en het ontvangst is weer warm en hartelijk. Ook deze keer staat de tafel weer vol pasteitjes en andere lekkernijen (morgen ontbijt ik maar niet ;-)
Onze kids zijn vrolijk en toegankelijk en pakken meteen hun nieuwe speelgoed erbij. Na een tijdje vraagt Márk of we mogen gaan wandelen en de psycholoog zegt dat dat mag. Hij wil ons de school laten zien. Met z'n allen  ( achten, wij, kids, Márti en psych) lopen we richting Márks school. Maar vlak voor de school duikt Márk rechts een paadje in. Aan het eind hiervan staat een soort boerderij met wel zeker 10 honden aan kettingen, kippen, eenden, ganzen, varkens, ezels, koeien en nog veel meer. De boer schijnt Márk te kennen en hij laat ons door het hek naar binnen. Márk probeert meteen een gans te pakken. Regina klampt zich stevig aan mij vast. Ze vindt het erg spannend.
Nadat we alle dieren hebben bekeken, lopen we terug. Márk is al aan de overkant van de straat (via een tunneltje) en Krisztina wil hem achterna. Ze probeert zich los te trekken, maar ik houd haar stevig vast. Ze wordt boos en de eerste tranen verschijnen. Ik ga op mijn knieen en kijk haar aan. Ik laat me niet van mijn stuk brengen en leg uit dat het gevaarlijk is om zomaar over te steken. Buiten moet ze Martijns of mijn hand vast houden. Het grappige is dat ze hierna heel meegaand is en niet meer van mijn zijde wijkt.

Nu gaan we naar de kleuterschool van Krisztina en Ramóna. Dit is heel bijzonder. Alle juffen komen onze kids begroeten en de klasgenoten zwaaien naar en knuffelen met Ramóna. Volgens mij wordt er zelfs gevraagd of wij nu de ouders uit Nederland zijn.
Bij terugkomst in het pleeggezin eten we nog een soort kwarktaart en daarna is het toch echt tijd om afscheid te nemen. Morgen mogen we weer en dan gaan we naar de speeltuin.

5 opmerkingen:

  1. Zolang hebben jullie gewacht en geduld gehad en nu is het dan eindelijk zover en hebben jullie alweer 2 ontmoetingen gehad met de kidz.
    Na het lezen over de 2 dagen en het zien van de foto's kan ik alleen maar zeggen....ik ben trots op jullie en geniet ervan :-*

    Mijn god grote broer, wat kijk je trots en gelukkig op die laatste foto :-) GEWELDIG

    Dikke kussen van tante Linda en Ome Leon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier moet ik dus van janken he?? hahaha..
    Het is allemaal zo spannend,... zelfs voor ons.. wij die het op een afstand 'meemaken'!!

    Jill vroeg of Mark de kip mee naar Nederland neemt... hahaha!

    veel liefs van ons!
    CURACAO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat hebben wij uitgekeken naar deze update. Wat bijzonder !!! Alleen de mooiste, liefste en fantastische kids die hadden wij toch al ;-) ;-) GENIET, GENIET en GENIET. Smelt helemaal weg bij de foto's. Hopelijk mogen jullie ze gauw meenemen naar jullie tijdelijke huis. Fijn dat ze al zo open naar jullie toe zijn, komt vast goed.
    xxx van onze kanjers aan jullie kanjers.
    Kijk alweer uit naar morgen.
    Ps: dit is inmiddels mijn 3 de poging hopelijk lukt het nu

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Papa en mama en de kids
    Geweldig zoals het er nu allemaal uitziet,voor jullie en de kindertjes en wat een trotse papa en mama mooien de kindertjes doen het ook goed zoals we op de foto's kunnen zien.
    Ik ben er trots op jullie geniet lekker van jullie gezinnetje.

    Opa en Oma Mutti dikke kussen aan iedereen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi luitjes,

    Net terug van vakantie en meteen jullie blog opgezocht. En .. het was zover. Ook ik krijg bijna tranen in mijn ogen als ik jullie verhaal lees. Wat een spanning om die kids de eerste keer te zien en vast te mogen houden. Leven met jullie mee en kijken uit naar de vervolgstory.

    Groetjes

    Jan en Ria

    BeantwoordenVerwijderen